Consiliul Județean Cluj a demarat procesul de distribuire în județ a noilor documente în baza cărora producătorii agricoli-persoane fizice pot comercializa produsele agricole proprii, respectiv a atestatelor de producător și a carnetelor de comercializare a produselor din sectorul agricol.
Necesitatea realizării de noi atestate și carnete a fost determinată de modificarea, începând cu data de 1 ianuarie 2018, a legislației din domeniul comercializării produselor din sectorul agricol, noile prevederi legislative conferind o valabilitate extinsă, de până la cinci ani, acestor documente. În ceea ce privește atestatele de producător și carnetele de comercializare a produselor eliberate până la începutul acestui an, acestea își păstrează valabilitatea până la expirarea termenului de un an de la eliberare.
La începutul lunii ianuarie 2018 forul administrativ județean a transmis Imprimeriei Naționale comanda fermă pentru un număr de 8.385 de atestate de producător, respectiv 9.060 de carnete de comercializare a produselor din sectorul agricol.
După ridicarea lor de către reprezentanții primăriilor din județ, cele două categorii de documente vor fi eliberate producătorilor agricoli, pe bază de cerere, de către primăria în a cărei rază de competență se află terenul, ferma sau gospodăria în care se obțin produsele, respectiv cele estimate a fi destinate comercializării. Documentele se înmânează producătorilor în termen de 5 zile lucrătoare de la data solicitării.