Strada 22 Decembrie 1918, distrusă din nou. ”Nu poate fi recepționată așa”, susțin specialiștii

0
Whatsapp Image 2023 01 12 At 11 21 19

Strada 22 Decembrie 1918 este din nou distrusă pe porțiuni semnificative și trebuie refăcută, avertizează specialiștii contactați de Politică și Putere.

Bordurile sunt puse necorespunzător, se observă vicii rezultate din lucrări efectuate nercorespunzător (la temperaturi nepotrivite și compoziției a materialului folosit și lucrări neconforme cu denivelări.

”Lucrurile nu au cum să rămână așa”, avertizează specialiștii consultați de Politică și Putere, care au precizat însă că observațiile lor sunt făcute sub rezerva necunoașterii datelor lucrării și doar în baza unor seturi de fotografii primite.

Rămâne de văzut, cum se va finaliza asfaltarea de pe str. 22 Decembrie 1989 și dacă autoritățile locale și primarul Cristian Matei vor proteja în continuare firma Axa și ceilalți antreprenori implicați în lucrări.

                Politică și Putere a solicitat opinii unor doi specialiști în drumuri și poduri, printre care un cadru universitar și un inginer specialist în cadrul unei companii multinaționale. Cei doi au acceptat să facă observații cu mențiunea că sunt sub rezerva necunoașterii datelor lucrării și doar în baza fotografiilor primite. Cei doi specialiaști consultați au dorit să nu fie citați nominal din motive de confidențialitate.

La primele 2 poze nu-mi dau seama clar dacă refacerile sunt cu asfalt sau cu beton/balast stabilizat cu ciment.   Bordurile repuse nu sunt montate corespunzator – probabil le vor reface  deoarece nu pot ramane așa.   Fisura din asfalt poate fi cauzată de faptul că există straturi inferioare din beton (existent) sau s-a pus în operă un strat inferior din balast stabilizat- la care poate să apară fisuri când e utilizat un procent mai ridicat de ciment. Se poate remedia – mai ales dacă nu este pus în operă ultimul strat.  Asfaltul cu agregate mari la vedere poate fi un rest de material – necorespunzător ca temperatură și compoziție ( care nu ar fi trebuit pus în operă). Ma gândesc ca este o situatie locală. S-ar impune refacerea zonei degradate.  Rostul transversal de lucru se va prelucra înainte de continuarea asfaltării – probabil ca a fost lasat asa (fara o linie clara)pentru o racordare mai lina. Aceasta ar trebui sa fie o situație de scurtă durată. Ultimele două poze par să fie o reasfaltare pe o zona frezată (unde s-a frezat cca 3cm și s-au repus cca 5cm).Diferența de grosime a făcut ca materialul să curgă pe zona nefrezată – de aceea senzația ca grosimea e de doar cca 1-2cm. Nu e ceea ce trebuie să fie inainte de așternerea stratului final – nu trebuie să existe denivelări ale suprafeței, compactarea asfaltului nerealizându-se corespunzator (datorita diferentelor de grosime)”, a comentat unul din specialiști.

Un al doilea specialist, inginer de drumuri și poduri într-o companie multinațională din sectorul construcțiilor de drumuri a avertizat că strada 22 Decembrie din Turda nu poate fi recepționată în această formă. ”Aș vrea să văd cine semnează recepția finală de lucrări, la ceea ce este acolo, de fapt. În acest stadiu și dacă e adevărat că lucrările la fundația drumului nu sunt în regulă, vor exista probleme pe acel drum, până la vară”, a comentat sursa Politică și Putere.

 Ionuț Ciurea, directo Asociația Pro Infrastructură, cea mai serioasă organizație non-guvernamentală din România în domeniul monitorziării infrastructurii, a precizat pentru Politică și Putere că pe strada 22 Decembrie din Turda se impune o expertiză tehnică independentă,  detaliată. ”În primul rând se impune să cereți proiectul tehnic, de la Primărie. Apoi să-l convingeți pe primar să-și dea acordul să faceți un carotoaj. Să luați probe și să cereți niște analize privitoare la asfalt. Mult succes în a-l convinge pe primar să accepte o expertiză independentă, deoarece nu cred că veți reuși. Apoi dacă aveți niște indicii serioase că cineva a furat, să mergeți la un procuror”, a explicat Ionuț Ciurea.

Strada 22 Decembrie din Turda ar urma să fie finalizată până în august 2023 și este reabilitată prin intermediului Planului de Mobilitate Urbană Durabilă. Singura mare cale de acces în zona industrială a Turzii a fost inițial asfaltată dar drumul a prezentat fisurări și spărturi. Autoritățile locale au invocat faptul că degradarea drumului a avut loc datorită faptului că strada a preluat traficul greu, după închiderea accesului pe podul de peste Arieș.

Logo5

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.