Guvernul trebuie să intervină. Clujul a pierdut peste 3000 de locuri de muncă în industria ospitalității

0
15129449_10154261608389247_6613087075852222551_o

foto: Liviu Ardelean

Industria ospitalității ce grupează servicii de cazare, alimentație și divertisment a scăzut dramatic la Cluj și a regresat la nivelul anului 2004 în doar un an de zile, a avertizat azi a patronatul HORECA de la Cluj

Reprezentanții principalelor companii din turism și ospitalitate au cerut autorităților centrale un set de măsuri urgente, altfel companiile din turism vor falimenta. Solicitarea a fost făcută într-o conferință de presă comună organizată luni, 12 aprilie.

Impactul va fi dramatic economic dar și social, a avertizat Marcelus Suciu, CEO-ul grupului Marty din Cluj.

Reprezentanții patronatului din industria ospitalității din Cluj au cerut azi guvernului să adopte măsuri de urgență pentru a salva de la faliment acest sector economic. O soluție ar fi ca serviciile turistice să poată funcționa la o capacitate de minimum 30%. Patronatul din Cluj a precizat că turismul a crescut într-un ritm constant din 2015 până în 2019. Industria ospitalității a oferit în cei patru ani peste 3000 de locuri de muncă. După 2020 acestea au fost pierdute.

Turismul în Cluj a crescut constat pe parcursul unui deceniu și jumătate. Doar în 2004 au fost deschise mai mult de 7 hoteluri, în special in Cluj-Napoca, asigurand un numar de 4.606 locuri de cazare in intregul judet.

În 2004, cea mai mare pondere a clientilor hotelurilor clujene, de 30% , o aveau oamenii de afaceri si turistii straini. Cifrele au crescut în special datorită evenimentelor. Din 2004 sectorul turistic a fost în creștere.

Dacă în 2014, au rămas în Cluj cel puțin o noapte, 262.578 persoane, în 2017 au fost 470.727. În 2020 cifrele s-au prăbușit..

Clujul este un oraș al turismului de afaceri și de eveniment iar pandemia și hotărârile autorităților au lovit puternic industria ospitalității.

Patronii din turism spun că sunt conștienți de efectele pandemiei și reamintesc faptu că o parte din bazele lor de cazare au funcționat ca centre de carantină.

Reprezentanții patronatului spun că serviciile de ospitalitate trebuie să funcționeze cu respectarea regulilor sanitare și nu trebuie interzise.

”Diferenta dintre o HORECA functională la 30% și faptul că suntem închiși face diferența dintre viață și moarte pentru noi” – Marcelus Suciu, CEO-ul grupului Marty din Cluj-Napoca.

Dacă nu se întâmplă niște măsuri immediate vor fi repercursiuni sociale dure, care vor afecta sănătatea, psihică, emoțională, spiriatuală, mai avertizează Marcelus Suciu.

Grupul Marty, spre exemplu, a suferit un impact foarte puternic în urma pandemiei, cel mai bine reflectat în scăderea cu aproape 80% a vânzărilor, în doar câteva zile. Efectele au fost immediate, trimiterea angajașilor în șomaj, scurtarea lanțului de aprovizionare, funcționarea la cote de avarii prin comenzi onlie și sisteme de livrare la domiciliu.

Logo5

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.