More
    AcasăFără categorieLucrări-dezastru pe strada Ștefan cel Mare. Oamenii nu mai pot ieși cu...

    Lucrări-dezastru pe strada Ștefan cel Mare. Oamenii nu mai pot ieși cu mașinile din curți

    Published on

    spot_img

    Locuitorii străzii Ștefan cel Mare din Turda nu mai pot ieși cu autoturismele din casă, după ce au demarat lucrările de modernizare a coridorului de mobilitate urbană est.

    Lucrările de reabilitare a străzii au demarat în baza unui proiect de 9,8 milioane de euro (cuprinzând doar valoarea lucrărilor de reabilitare).

    Modernizarea coridorului de mobilitate urbana integrata in zona de est a Municipiului Turda, un proiect european cu o valoare toală de peste 30 de milioane de euro din care 9.8, pentru lucrări, încarcă din greu nervii locuitorilor de pe partea dreaptă a străzii Ștefan cel Mare.

    Un excavator parcat în lungul trotuarului, o placă avertizoare pentru lucrări în derulare, trântită în praf, deșeuri de construcții, grămezi de pietriș împrăștiate, toate zac de-a valma pe strada Ștefan cel Mare din Turda, unde au loc lucrări de reabilitare a străzii principale.

    Constructorii care fac lucrările reabilitează un trotuar și au plantat borduri care fac imposibilă ieșirea din curți cu autoturismul. ”Va fi dezastru. Nu o sa pot băga mașina în curte sau sa o las măcar în fața porții. I-am întrebat dacă vor lăsa așa lucrurile au fost aroganți și au zis că va fi pistă de biciclete și nu mai știu ce…e dezastru oricum”, a declatat o persoană ce locuiește pe stradă.

    Modernizarea coridorului de mobilitate urbana integrata in zona de est a Municipiului Turda este un proiect care ar fi trebuit să se încheie la 31 decembrie 2021.

    Obiectivele proiectului trebuiau atinse până în 2022, dar lucrările nu sunt realizate nici 30%

    Potrivit precizărilor Primăriei Turda, proiectul are ca obiective specifice :
    1. Reducerea pana in anul 2022 a emisiilor de CO2 in zona ce face obiectul investitiei cu 4.3% ca urmare a reducerii utilizarii autoturismelor si introducerea in transportul in comun a 5 autobuze electrice de capacitate normala (minim 10 m)
    2. Cresterea pana in anul 2022 a numarului de utilizatori a transportului in comun in Municipiul Turda cu 12.3% ca urmare a realizarii unor masuri destinate incurajarii utilizarii transportului alternativ (autobuze electrice, implementarea unui sistem de e-ticketing, modernizarea statiilor de transport in comun, crearea unui sistem de management al traficului pana la finalizarea proiectului, la nivelul Municipiului Turda)
    3. Dezvoltarea pana in anul 2022 a sistemului de transport velo prin realizarea a 3,375 km de piste de biciclete si dezvoltarea unui sistem de inchiriere de biciclete pana la finalizarea implementarii proiectului la nivelul Municipiului Turda estimandu-se o crestere cu 25% a numarului de utilizatori.
    4. Cresterea gradului de siguranta si accesibilitate pentru pietoni pana in anul 2022 prin modernizarea a 14.840 mp de spatiu pietonal, prevazuti cu sisteme de siguranta care sa impiedice accesul auto pe trotuar, estimandu-se o cresterea a numarului de persoane care utilizeaza traseele pietonale cu 9.4%.
    5. Imbunatatirea spatiului urban prin asigurarea de spatii verzi in aliniament si plantarea de 4.500 mp arbori/arbusti pana in anul 2022.
    6. Reducerea nivelului de poluare fonica cu 40% datorita achizitionarii, prin intermediul proiectului, de autobuze electrice ce emit 50 decibeli fata de autobuzele din dotarea prezenta care emit 80 decibeli.

    Grupul ţintă al proiectului:
    In vederea realizarii obiectivului propus, beneficiarul – Municipiul Turda, doreste accesarea de fonduri europene pentru modernizarea traseului Piaţa Romană – Str. Stefan cel Mare – Calea Victoriei intr-o maniera integratoare a elementelor de infrastructura destinata deplasarilor auto, pietonale, velo si ale transportului public. In zona ariei de studiu a proiectului locuieste o populatie estimata de 4.800 locuitori.

    Latest articles

    Consilier USR Turda se opune limitatoarelor de viteză pe motiv că strada are curbe

    Florin Țifui, consilier USR s-a pronunțat într-o ședință a Consiliului Local împotriva  montării...

    Giganții petrolieri influențează politicile energetice ale UE. Regulile de lobby trebuie schimbate, avertizează Transparency International

    Două rapoarte separate ale ONG-ului anticorupție Transparency International EU (TI EU) și campania Fossil...

    E.ON: Schimbarea centralei termice vechi cu una nouă, cu tehnologie de condensare, aduce o economie de până la 930 de lei pe an

    Centrala pe gaz este principala sursă de încălzire pentru 47% din locuințe; 25% dintre...

    Turda trebuie să-și modifice strategiile juridice în procesele civile cu cetățenii

    Potrivit unor documente cu caracter public transmise Curții de Conturi a României, municipiul Turda...

    More like this

    Consilier USR Turda se opune limitatoarelor de viteză pe motiv că strada are curbe

    Florin Țifui, consilier USR s-a pronunțat într-o ședință a Consiliului Local împotriva  montării...

    Giganții petrolieri influențează politicile energetice ale UE. Regulile de lobby trebuie schimbate, avertizează Transparency International

    Două rapoarte separate ale ONG-ului anticorupție Transparency International EU (TI EU) și campania Fossil...

    E.ON: Schimbarea centralei termice vechi cu una nouă, cu tehnologie de condensare, aduce o economie de până la 930 de lei pe an

    Centrala pe gaz este principala sursă de încălzire pentru 47% din locuințe; 25% dintre...