Circulația intensă de pe strada gen. Ion Dragalina din Turda l-a determinat pe un turdean să solicite autorităților să reglementeze situația, în condițiile în care viteza mașinilor și intensitatea cu care acestea trec afectează atât condițiile de locuit cât și structura caselor.
Primăria Turda nu a răspuns la cereri, Poliția Turda a refuzat să monteze radere pe motiv că ”nu suntem sperietoare” iar Ministerul Transporturilor a anunțat că probabil drumul de legătură dintre A3 și DN1 va intra în procedură de achiziție publică în octombrie 2021.
Dan Anca este inginer și odată cu noile condiții date de pandemie a ajuns să lucreze de acasă. A constatat că traficul de pe strada gen Ion Dragalina din Turda este la o intensitate insuportabilă. Nu doar frecvența cu care circulă mașinile – în special cele de tonaj mare, este neplăcută ci și viteza acestora. ”Vibrează practic fiecare perete al casei. Noaptea sau când vrei să te odihnești nu poți folosi camerele de la stradă. Condițiile de locuit sunt afectare drastic la fel și structura caselor”, explică inginerul turdean. Convins că într-un stat normal se pot face petiții care să fie și ascultate, omul s-a apucat de trimis adrese instituțiilor din țară. Primăriei Turda i-a cerut să analizeze amplasarea unor limitatoarea de viteză. ”De la jumătatea străzii spre Poliție nu mai este niciun limitator de viteză. O astfel de investiție se poate face cu costuri minime”, spune Dan Anca. De la Primăria Turda nu a primit răspuns.
”Alături de fiecare turdean am fost întotdeauna și voi continua să fiu, prin fapte, nu vorbe!”, a transmis primarul Cristian Matei. în urmă cu câteva zile, la aniversarea unui an de nou mandat
”Am făcut două cereri către Primăria Turda. Nici măcar nu s-au obosit să răspundă petițiilor deși sunt locuitor al acestui oraș. Mi-au răspuns Prefectura, Poliția, CNAIR și Ministerul Transporturilor dar nu mi-a răspuns Primăria din orașul meu”, ing. Dan Anca
Turdeanul a cărui casă e afectată de transportul intens de pe strada Dragalina a făcut o adresă și către Prefectura Cluj. Încerca să determine autoritățile să facă niște controale radar. Scopul nu era amendarea șoferilor în trafic ci să-i determine să reducă viteza. ”Mi-a răspuns Poliția Turda că ei nu sunt sperietoare de șoferi”, adaugă Anca.
Drumul de legătură între A3 și DN1, abia de la anul încolo
Compania Națională de Adminstrare a Infrastructurii Rutiere i-a răspuns turdeanului că în 9.11.2020 s-a emis ordinul de începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru realizarea conexiunii dintre A3 și DN1 în zona Tureni. Termenul de finalizare era stabilit pentru 09.06.2021. Ulterior acestei date urmează avizarea studiului de fezabilitate de către Consiliile Tehnico-Economice din Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj, CNAIR și Ministerul Transporturilor și obținerea indicatorilor tehnico-economici. Termenul de finalizare a proiectului e estimat la o lună de la obținerea indicatorilor iar procedura de licitație pentru lucrări e estimată pentru luna octombrie 2021.