Dalele de beton de pe trecerea de cale ferată de la intrarea de strada 22 Decembrie 1989 din Turda au cedat la doar un an de la montare.
Acum un an, Primăria Turda dădea asigurări că dalele au rezistență mai mare.
Dalele de pe trecerea de cale ferată de pe strada 22 Decembrie au cedat. Potrivit specialiștilor consultați de Politică și Putere cauza ar fi aceea că nu au fost montate corect. ”Cei care comercializează acest tip de produse feroviare dețin autorizație și agrement tehnic feroviar sau un certificat de omologare tehnică de fabricație eliberat de Autoritatea Feroviară Română așadar vorbim de niște dale de exterior din produse prefabricate care ar trebui să respecte niște standarde. Cred că nu dalele sunt problema ci montarea lor neadecvată care a permis fisurarea lor”, au precizat specialiștii în infrastructură feroviară consultați de Politică și Putere care au adăugat că produsele destinate infrastructurii feroviare trebuie să dețină certificate de omologare tehnică de fabricație în faza finală.
Municipiul Turda a plătit 450.180 de lei pentru modernizarea a două treceri de nivel pe str. 22 Decembrie 1989, o sumă record pentru lucrările plătite în oraș. Atribuirea directă a lucrării s-a făcut către SC Construcții Feroviare SA din Tg. Mureș, o firmă cu capital integrat privat.
Modernizarea trecerilor de nivel a costat 7503 lei/ metru liniar, preț în care sunt incluse proiectarea și lucrările.
”Odată cu lucrările de modernizare în curs de execuție din zona străzii 22 Decembrie 1989 în cadrul proiectului POR Modernizarea Coridorului de mobilitate urbană din zona industrială a municipiului Turda, se va executa și reabilitarea a două treceri de nivel de cale ferată, fiind necesară constractarea unei firme acreditate pentru execuția de lucrări în zona căilor ferate. Se estimează a fi necesare următoarele lucrări : realizare prisme din piatră spartă, inlocuire traversă de cale ferată și material mărunt de cale, înlocuire dale beton, racord la sistemul rutier aferent trecerilor la nivel cu calea ferată. Durata de execuție maxim120 de zile”, se arată în anunuțul de pe SEAP. Primăria Turda propune și un preț pentru reabilitarea celor 60 de metri: 7503 lei pe metru liniar.
Atribuirea directă a fost câștigată de către SC Construcții Feroviarea SA Mureș, din Târgu Mureș după ce a stat pe SEAP doar o zi. Anunțul a fost publicat la 3.06.2020 și finalizat în 4.06.2020