foto: Bugetul Turzii e la fel de găurit precum străzile de la periferie
Cheltuielile de publicitate și promovare ale Primăriei Turda au ajuns la o valoare record în 2023, de peste 570.000 de lei în timp ce cheltuielile ”cu alte bunuri și servicii”, au ajuns la circa 1,83 milioane lei.
Aceste două capitole bugetare la care se mai adaugă cel al materialelor și serviciilor cu caracter funcționa, în valoare de 856.860 de lei sunt cele mai discutabile din bugetul unei entități publice deoarece prezintă portițele prin care banii publici se scurg cel mai bine necontrolați.
Reclama și publicitatea asigură liderilor politici o formă de publicitare electorală gratuită în timp ce capitolul de cheltuieli cu bunurile și serviciile reprezintă o metodă de atribuire a contractelor către firme de casă.
Dacă am calcula care e valoarea publicității pe care Municipiul Turda și-o face zi de zi, ne-ar da o medie de 1583 de lei pe zi. Practic administrația lui Cristian Matei plătește tot la două zile echivalentul aproximativ al unui salariu minim brut pe economie. La astfel de valori putem înțelege valul de filmări și promovări online ale Primăriei Turda.
Subiectul cheltuielilor publicitare ale municipalității ar trebui să ne rețină atenția din perspectiva anului electoral în care am intrat. Practic primarul în exercițiu dispune de o jumătate de milion de lei doar din bugetul local pentru a transmite mesaje, un avantaj cert în fața celorlalți competitori.