Primăria Turda i-a interzis reprezentantului firmei Baseli Drum Construct, care asigură dirigenția de șantier pentru proiectul de mobilitate urbană din Turda Nouă să dea relații presei cu privire la calitatea lucrărilor de reabilitare a drumurilor. Situația a apărut după ce Politică și Putere i-a adresat reprezentantului firmei câteva întrebări privitoare la recepțiile de lucrări.
Baseli Construct a semnat un contract de 261.780 de lei pentru servicii de supervizare de lucrări pentru proiectul Modernizarea coridorului de mobilitate urbană zona vest, Turda.
Cea mai importantă întrebare adresată dirigintelui de șantier urmărea obținerea unor răspunsuri cu privire la faptul că porțiuni de lucrări din proiect sunt sub standardele de lucrări, potrivit unor constatări ale Inspectoratului de Stat în Construcții.
Reprezentantul Baseli Drum Construct a admis că atât firma sa care asigură dirigenția de șantier cât și Inspectoratul de Stat în Construcții au constatat neconformități, dar că ulterior s-au realizat două expertize consecutive care arată altceva. Expertizele făcute de persoane autorizate au constatat că neconformitățile se încadrează în parametrii de toleranță. Practic expertizele arată că lucrările de pe strada Alexandru Ioan Cuza sunt fără probleme.
Președintele USR Turda, Ciprian Rigman a reacționat critic la ideea că administrația locală dispune de expertize care arată că lucrările sunt conforme. ”Lucrările sunt bune, până plouă”, a comentat ironic, Rigman, care a spus că formațiunea politică pe care o reprezintă va continua presiunile publice și instituționale pentru verificarea lucrăilor de la Turda. Ciprian Rigman a comentat faptul că indiferent de expertizele municipalității, turdenii pot vedea ei înșiși calitatea lucrărilor. Europarlamentarul USR Vlad Gheorghe care a fost prezent la Turda în toamna acestui an, a precizat că va solicita instituțiilor abilitate să verifice calitatea lucrărilor de la Turda.
Dirigintele de șantier a admis faptul că situația privitoare la calitatea lucrărilor nu e bună, nici pentru lucrările din Turda Nouă nici la lucrările din zona est (Calea Victoriei) . ”Dacă ar fi să reziliem acum contractele, să se reia licitațiile, proiectele ar fi moarte, așa că tragem fiecare și noi și beneficiarii și constructorii să le scoatem cumva la capăt”, a arătat reprezentatul Baseli Drum Construct. Ce înseamnă „să scoți la capăt” proiecte ce valorează peste 40 de milioane de lei, din fonduri europene, este neclar, deoarece dirgintele de șanteri nu poate explica mai mult. ”Nu pot să vă dau detalii, mi s-a interzis din Primăria Turda, au zis că ei sunt beneficiarii lucrării și ei trebuie să dea relații”, a explicat acesta. Declarațiile reprezentantului firmei care este plătită să asigure supervizarea tehnică a lucrărilor lasă să se înțeleagă că de fapt asistăm la un compromis între beneficiar, Primăria Turda și firmele ce lucrează, ca proiectele să fie duse la bun sfârșit.
Politică și Putere va adresa Primăriei Turda o solicitare în care cerem să se facă publice atât procesele verbale de lucrări ascunse cât și procesele verbale de recepție de lucrări pentru toate lucrările din proiectul european, zona vest și zona industrială.