Fostul consilier local Ovidiu Micu, din Turda și componenții altor echipaje românești, înscrise în raliul Budapesta-Bamako, au ajuns să toarne beton într-un sat din Africa, pentru a ajuta un alt concurent aflat în dificultate.
Întâmplarea a avut loc la periferia orașului Khenifra situat ăn partea nordică din zona centrală a Marocului.
Povestea a fost relatată pe Facebook, alături de alte istorii de călătorie din ediția 2022 a raliului.
Echipa de turdeni, formată din Ovidiu Micu și Ștefan Inocan e denumită ”Haiducii” iar poveștilor lor de călătorie pot fi urmărite zilnic pe Facebook. Urmărește povestea de călătorie ETTA Haiducii Rally Raid.
Raliul Budapesta-Bamako este un raliu de caritate și cel mai mare raliu pentru amatori, din lume, ce e organizat cu începere din 2005. Startul se dă la Budapesta, linia de sosire e în Mali iar traseul traversează nouă țări. Participanții sunt în principal din țări central și est europene dar și din alte țări din Uniunea Europeană.
Fostul consilier local Ovidiu Micu din Turda și-a dorit să participe de mult la un raliu, iar varianta Budapesta-Bamako i-a dat prilejul să-și urmeze visul. Împreună cu Ștefan Inocan, un alt turdean ce e stabilit în SUA au ”șelfuit” un Mitsubishi Pajero pe care l-au pregătit de drum.
La competiție participă și maghiari din România. Unul din cele mai spectaculoase echipaje e cel compus in Gyulai Albert și Forika Tihamér, din Harghita, care conduc o mașină Dacia. Echipa lor e enumită Ginger Marry’s Revenge și e susținută de Bosch.
Cei doi maghiari au pornit în această aventură , din Budapesta și se vor opri după 9.432 de kilometri mai târziu, în Freetown, Sierra Leone.
”Ieri am trăit o experienta mai deosebita, amicul nostru FloriNacho, 176 team Moto a avut o problemă la motor care a necesitat atelier mecanic. Noi românașii mergem în convoi de 5-6 mașini și îl aveam pe singurul Bikers Florin. Pe la jumătatea zilei a clacat motorul, am plecat în căutarea unei dube. După cam 30 minute am găsit o dubă , vai-mama-ei, s-a negociat cu omu pe care îl luarăm de la făcut betoane din lopată. Cam șucărit a acceptat, dar noi a trebuit sa continuam turnarea betonului”, a povestit Ovidiu Micu. Brusc, omul din Africa s-a trezit cu vreo cinci ingineri plus alți super-educați amatori e raliuri care s-au băgat la ”beton și lopată”.
Burgeri de cămilă, traversarea unor zone încă minate și a unor zone (încă) de război, furtuni de nisip, bivuacuri cu dușuri fierbinți și nopți în Sahara, fac toate parte din visul ex-consilierului local din Turda. Escapada auto a turdeanului ar trebui să ne dea serios de gândit. Noi când ne-am urmărit ultima data, propriul nostru vis de călătorie?