”Am și eu o întrebare cât se poate de normală: Când o să monteze primăria niște camere radar pe Str.Dr.I.Ratiu?”, sună interpelarea unui turdeand pe rețeaua Facebook. Acesta a măsurat viteza în trafic a mașinilor, cu o aplicație de telefon. Deși nu e o metodă oficială, a reieșit că mașinile circulă pe strada Dr. Ioan Rațiu cu viteze de la 64 la 83 de km/oră.
Zeci de turdeni reclamă vitezele mari cu care se circulă în Turda iar autoritățile publice se fac că nu văd fenomenul.
Soluția a fost găsită de un fost consilier local, Doru Anca, care a dat în judecată Primăria Turda.
”Astăzi m-am chinuit să găsesc o aplicație care să măsoare viteza de deplasare a autovehiculelor vreo 3 ore, nu este profi dar poate înregistra,așa că idee vă las 3 capturi de ecran deoarece nu am timp sa stau toată noaptea la pândă, cert e ca ăștia 3 sunt pistol cu apă fata de mulți alții care circulă pe aici”, spune turdeanul care a măsurat viteza cu care circulă mașinile pe str. Rațiu.
Alți turdeni au identificat imediat zone cu aceeași problemă: strada Constructorilor- malul Arieșului, str. Grădinilor, str. Fabricii. ”Pe Cuza Vodă este pista de lansare in spațiu”, comentează o turdeancă la postarea din 7 iulie 2022.
Inițiatorul postării a propus montarea unor camere radar, ca o soluție optimă.
Fostul consilier local Doru Anca (PRM) a inițiat o acțiune prin care să se controleze viteza pe strada gen Dragalina, pe care locuiește. Anca a formulat încă de anul trecut petiții către Primăria Turda și Poliția Turda. Primăria nu l-a băgat în seamnă iar Poliția Turda a dar niște răspunsuri cvasi-concludente. Anca a formulat adrese către Poliția Județeană și Inspectoratul General al Poliției. Concluzia a fost că pe stradă se circulă cu viteză iar autoritățile locale sunt obligate să ia măsuri.
Primăria Turda a ignorat din nou observațiile Inspectoratului General al Poliției, astfel că fostul consilier local a dat în judecată Primăria Turda, cu obligația de a face.
Potrivit legii, Municipiul Turda este cel care are obligația legală de a face regularizarea circulației, cu avizul special al Poliției Rutiere. Acest lucru nu se întâmplă la Turda.
Dosarul 1753/328/2022 aflat pe rolul Judecătoriei Turda va avea termen în 4 octombrie. Vor fi prezenți și cinci martori care să certifice traficul intes de pe stradă și faptul că municipalitatea a refuzat să regularizeze circulația. Fostul consilier local intenționează să ceară și daune materiale, rezultate din distrugerile pe care mașinile cu viteză mare le-au produs.
Dacă fostul consilier local va câștiga, acesta va fi al doilea proces ca importanță, după cel al femeii care a câștigat daune materiale pentru faptul că a nimerit cu mașina personală într-o groapă nesemalizată de Primăria Turda.