Consilierul Radu Sima (PNL) a sărit în apărarea majorării tarifelor de la Durgău și consideră că cei de la PMP Turda nu cunosc legea. Sima consideră că Salina Turda putea majora tarifele fără acordul Consiliului Local. Radu Sima, consilier local PNL s-a angajat la Salina Turda ulterior alegerii sale în Consiliul Local Turda.
”De obicei când crezi că știi administrație publică( și administrarea societăților) dar ocupația ta principala e băgător de băț prin gard…o cam dai în bară. Păi măi băieți, cum sa nu citiți voi legea 31/1990? Acolo vă este scris negru pe alb ce atribuții are AGA într-o societate. Administrarea unei societăți revine Consiliului de Administrare, că de-aia e denumit așa și în dicționar…” scrie Sima pe rețeaua Facebook.
Ceea ce Radu Sima susține ar fi adevărat doar dacă Lacurile de la Durgău și terenul ar fi proprietatea Salinei Turda, adică o proprietate privată a companiei. Lacurile și terenurile de la Durgău sunt însă proprietatea municipiului Turda. Legislația generală a societăților comerciale e completată în acest caz cu legislația specială de administrare a Domeniului public și privat.
Activitatea de la Durgău intră sub incidența OUG 71/2002 privind administrarea domeniului public și privat care arată la art 3, litera c) că Serviciile de administrare a domeniului public și privat sunt destinate satisfacerii unor nevoi ale comunităților locale, contribuie la ridicarea gradului de civilizație și confort al acestora și grupează activități edilitar-gospodărești și acțiuni de utilitate și interes public local având ca obiect (printre altele) amenajarea, întreținerea și exploatarea lacurilor, a strandurilor și a bazelor de odihna și tratament. Activitatea de gestionare a acestor servicii se face fie direct de către municipalitate, fie prin operatori constituiți ca societăți comerciale.
În capitolul III al Ordonanței, referitor la Drepturile și obligațiile autorităților administrației publice locale, articolul 28 litera j) citim faptul că în exercitarea atribuțiilor ce le revin în domeniul conducerii și controlului serviciilor de administrare a domeniului public și privat autoritățile administrației publice locale au inițiativa, adopta hotărâri sau emit dispoziții, după caz, privitoare la aprobarea prețurilor, tarifelor și taxelor pentru serviciile de administrare a domeniului public și privat. Acesta e motivul pentru care consilierul Sima a ridicat mâna chiar în urmă cu 2 luni pentru a aproba tarifele de lucrur la Domeniul Public Turda. Și Domeniul Public SA e firmă înființată în baza Legii 31/1990. A fost însă nevoită să ceară aprobare de tarife deoarece repararea și întreținerea străzilor e serviciu de administrare a domeniului public și privat, exact la fel cum e administrarea ștrandurilor, lacurilor de agrement, și a bazelor de tratatament aflate în proprietate publică.
Administrarea, întreținerea și exploatarea ștrandurilor, lacurilor de agrement și bazelor de tratatament aflate în proprietate publică e un serviciu public și e sub autoritatea Consiliului Local. Acesta e și motivul pentru care e nevoie de aprobarea Consiliului Local când se fac investiții în infrastructura ștrandului Durgău. Altfel, potrivit Legii 31/1990 Consiliul de Administrație ar avea autoritate deplină. Totuși, se inițiază proiecte de hotărâre prin care acele investiții se aprobă de către Consiliul Local.
Conducerea Salinei Turda a fost acuzată de către consilierul local Adrian Nap, președintele PMP Turda de faptul că a majorat taxa de intrare la ștrandul Durgău fără aprobarea Consiliului Local. Nap susține că măsura majorării tarifului e și abuzivă și imorală deoarece sunt taxați în special persoanele bolnave și pensionarii, care folosesc lacul de la Durgău pentru tratatamente balneare.