Curtea de Conturi a României a găsit mai multe nereguli la TUP Turda, firma de transport a orașului. În urma controlului a rezultat faptul că salariile au fost negociate de director în absența unei grile de salarizare aprobată de Consiliul Local și în absența unor negocieri colective cu vreun sindicat.
Auditorii Curții de Conturi au mai constatat că TUP Turda nu respectă o serie de legi. Nu există proceduri de lucru actualizate, nu se respectă normele Legii 544/2001 și nu s-au făcut verificări inopinate la casieria unității cu privire la fluxurile de numerar. O altă abatare constatată a fost aceea că depunerile de numerar în conturi au fost întârziate.
Curtea de Conturi a constatat că nu a fost elaborat Raportul asupra sistemului de control managerial la data de 31 decembrie 2020 și că în perioada 2019-2020 nu au fost derulate operațiuni de audit intern în societate.
Auditorii Curții de Conturi au dispus remediere situațiilor până la data de 30 aprilie 2022.
Directorul TUP Turda, Alin Popescu a precizat că neregulile constatate de Curtea de Conturi vor fi remediate și compania publică nu a formulat contestații la raportul de control. ”Sunt greșeli procedurale pe care le vom corecta. Spre exemplu la partea de salarizare, noi am preluat vechile contracte de la STP, la care am adăugat sporurile și majorările legale. Nu ne-am gândit că e nevoie de o grilă de salarizare nouă”, a explicat Popescu.
Transmiterea documentului Curții de Conturi către consilierii locali ar putea avea două sensuri. Fie primarul și consilierii săi au realizat peste noapte că trebuie să fie transparenți, fie se pregătește debarcarea directorului TUP.
Raportul complet al Curții de Conturi poate fi citit aici.