Evidența Persoanelor Turda refuză eliberarea actelor de identitate fără certificat verde sau test PCR

0
472
Comunicat Buletine 680x365 1

Serviciul Public de Evidență a Persoanelor Turda a anunțat că eliberează actele de identitate doar persoanelor care fac dovada vaccinării cu schema completă, prezintă un test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore și sau un test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a15 și a 180 zi după boală. Serviciul de Evidență a Persoanelor mai anunță că se înregistrează persoane care nu au solicitat eliberarea cartii de identitate la împlinirea varstei de 14 ani, la schimbarea domiciliului sau la expirarea termenului de valabilitate al actului de identitate și avertizează că fapta e o contravenție ce se sancționează cu amendă.

Măsura stârnește nemulțumire deoarece oameni din categorii sărace de populație, care au refuzat vaccinarea, susțin că nu au bani pentru testare. Aceștia cer ca eliberarea actelor să se facă și la poarta instituției.

Pop Rafila Dorina de pe strada Margaretelor a fost de câteva ori la ușa instituției pentru a-și ridica actul de identitate. Provine dintr-o familie cu venituri mici și nu-și poate plăti testul RT-PCR. Spune că eliberarea actelor de identitate s-ar putea face și la ușa instituției.

Actele de identitate se eliberează pe ”pile și intervenții”

Fraierii, săracii sau cei fără pile nu-și pot obține actele de identitate fără certificat verde sau fără test PCR. Situația se schimbă dacă ai relații, fie în Primărie fie în Poliția Turda. ”A apelat la un polițist și a mers el cu ea. O cunoștință”, povestește o turdeancă despre un incident pretrecut săptămâna trecută când deasemenea a fost refuzată eliberarea actului de identitate. Un alt turdean povestește cum a încercat să obțină eliberarea actului de identiate solicitând intervenția instituțională a Prefecturii Cluj. I s-a comunicat că daca n-are test sau vaccinare să facă procură notarială unei persoane care are.

Prefectura Cluj, instituțional a fost învinsă de relațiile și pilele din Poliția și Primăria Turda.

Potrivit OUG 97 din 14 iulie 2005 republicată, privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, termenul de solutionare a cererii este de 30 de zile și că doar în condiții excepționale acesta poate fi prelungit cu încă 15 zile.

În plus, potrit art. 25 alin (1) din OUG 97/2005, actul de identitate al unei persoane fizice nu poate fi reținut în afara cazurilor prevăzute de ordonanță de urgență menționată

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here