Autorizații emise rapid de Primăria Turda. Voi cât de repede obțineți avizele?

0
746

O firmă din Turda, nou înființată face dovada că adminstrația locală, Poliția și furnizorii de servicii sunt extrem de eficienți când vine vorba de avizarea documentațiilor de urbanism și eliberarea autorizațiilor. Politică și Putere vă prezintă un studiu de caz care arată că funcționarii publici își fac datoria cu succes.

Avizele și autorizațiile specifice au fost emise în maximum 10 zile iar în unele cazuri de pe o zi pe alta sau în 2-3 zile. Situația descrisă arată că Primăria Turda și furnizorii de servicii pot fi super-eficienți, atunci când vor.

Firma SES-Easy Clean srl, a cărui patron este Bogdan Bobic, director al Companiei de Apă Arieș, și afin al primarului Cristian Matei a obținut avizele și autorizațiile de construire într-un timp record, de 10 zile pentru obținerea autorizației, și de circa 4 luni pentru elaborarea completă a documentației. Cei mai eficienți în avizare au fost cei din Primăria Turda și Poliția Română, care emis avize de pe o zi pe alta sau în maximum două zile. Succesul firmei turdene în obținerea avizelor documentațiilor de urbanism arată că funcționarii din Primăria Turda sunt eficienți.

SES-Easy Clean srl a construit o spălătorie auto, pe strada Ștefan cel Mare, peste drum de Auchan.

Compania De Apa Aries Director General Bobic Ionut Bogdan 1

Firma directorului CAA, Bogdan Bobic a obținut în timp record autorizațiile de la Primăria Turda

SES-Easy Clean srl a cerut Autorizația de construire pentru ridicarea unei spălătorii auto în 13.07.2021. Zece zile mai târziu, în 23.07.2021 aceasta era emisă. Anterior, certificatul de urbanism fusese solicitat în 19.03.2021 și era eliberat în 01.04.2021. Lucrurile s-au mișcat un pic mai greu în acest caz deoarece arhitecul șef era prin delegare arhitectul șef al județului iar acesta venea doar săptămânal la Turda.

Din 17 mai când încep demersurile, avizările curg exact cum prevede legea și chiar mai repede, astfel că la 23.06.2021 se emite Raportul privitor la Planul Urbanistic Zonal. Lucrurile nici nu puteau fi mai operative deoarece timp de 30 de zile documentația trebuia să rămână în dezbatere publică. Tot în zece zile vin și avizele de principiu de la furnizorii de servicii. Avizul de la Poliția Română vine în două zile. De la Distribuție Energie Electrică România, avizul vine în aceeași zi, de la DSP în 6 zile. Doar la Cartea Funciară lucrurile s-au mișcat mai greu și au durat o lună. În 30 iunie 2021, Consiliul Local aproba PUZ-ul, al doar o săptămână de la semnarea Raportului privitor la PUZ.

La 23 iulie este emisă autorizația de construire, care arată că Primăria Turda, furnizorii de servicii publice și instituțiile statului sunt performante în avizarea documentațiilor de urbanism și eliberarea autorizațiilor de construire.

Iată calendarul avizelor

  • în 13.07.2021 se solicită Autorizația de Construire ce e emisă în 23.07.2021 – durată de rezolvare 9 zile lucrătoare;
  • în 23.06.2021 este emis avizul arhitectului șef iar în 30.06.2021 este introdusă pe ordinea de zi a Consiliului Local- durată de rezolvare 6 zile lucrătoare
  • în 18.03.2021 Cerere de eliberare a Avizului de oportunitate , ce e emis în 12.04.2021
  • în 17.05.2021 se înregistrează la Primărie documentația tehnică pentru procedura de dezbatere publică- este postată pe site-ul Primăriei în 18.05.2021- durată de rezolvare 1 zi lucrătoare
  • între 14-16.06.2021 e programat răspunsul la sesizările cetățenilor iar în 17.06.2021 e emis Raportul de informare cu privire la procedura de dezbatere – timp de rezolvare 1 zi lucrătoare
  • în 05.04.2021 se solicită avizele Companiei de Apă Arieș, care sunt emis în 13.04.2021, 16.04.2021 și 27.04.2021, timp de rezolvare- 6 zile lucrătoare, 9 și 20 de zile lucrătoare (nu era urgent, oricum se impunea procedura de dezbatere publică ce durează o lună)
  • în 28.06.2021 se solicită avizul Electrica Distribuție, e emis în aceeasi zi.
  • în 16.04.2021 se întocmește referatul de evaluare al DSP Cluj, avizul e întocmit în 22.04.2021, timp de rezolvare 4 zile lucrătoare
  • în 5.04.2021 se solicită avizul Poliției Turda, se eliberează avizul în 07.04.2021, timp de rezolvare 2 zile.
  • în 08.07.2021 se vizează CFP în Primăria Turda contractul cu Muzeul de Istorie, care e semnat în 12.07.2021, timp de rezolvare 3 zile lucrătoare.
  • în 27.04.2021 se înregistrează solicitarea către Cadastru, care se soluționează în 25.05.2021, în circa o lună, fiind cel mai lung dintre termenele de rezolvare a cererilor depuse.

Ca o concluzie putem susține că atât Primăria Turda cât și furnizorii de servicii pot fi supe-eficienți în eliberarea avizelor speciale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here