More
    AcasăTurdaDezastrul modernizării străzilor din Turda, în cifre. Planului de Mobilitate Urbană e...

    Dezastrul modernizării străzilor din Turda, în cifre. Planului de Mobilitate Urbană e scăpat de sub control

    Published on

    spot_img

    foto: Politică și Putere a documentat situații în care lucrărilor de modernizare încalcă normativele tehnice. O asfaltare pe ploaie a fost sancționată de Inspectoratul de Stat în Construcții Cluj

    Administrația locală de la Turda eșuează în implementarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, potrivit cifrelor transmise de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în urma unei solicitări făcute de Politică și Putere.

    În cazul celor patru proiecte majore, lucrările și deconturile sunt rămase cu mult în urmă. Singura componentă care a fost realizată integral este achiziția de autobuze electrice.


    Administrația locală de la Turda avea termen până la finalul anului 2021 să finalizeze modernizarea sistemului de transport din Turda, prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.

    În 2016, municipalitatea se lăuda că a învins Manchester și Milano în ceea ce privește viziunea unui serviciu de transport modern. Cinci ani mai târziu situația privind implemntarea proiectului e una catastrofală.

    Modernizare sistemului de transport și mobilitate urbană de la Turda a fost împărțit în patru proiecte ce au corespuns fiecare unui ”coridor urban”.

    Există astfel patru coridoare urbane de mobilitate: zona industrială, coridorul urban vest (Turda Nouă), coridorul urban est- Calea Victoriei/Micro și coridorul urban centru. Toate aceste proiecte trebuiau finalizate în termen 62 de luni, până la finalul anului 2021. Situația de lucrări este una dramatică.

    Suciu
    Consilierul local, Andrei Suciu i-a cerut primarului Cristian Matei să clarifice care e termenul de finalizare a lucrărilor de pe str. 22 Decembrie 1989

    În ultima ședință a Consiliului Local, consilierul local Andrei Suciu (USR) a încercat să-l determine pe primar să precizeze când se finalizează lucrările în cazul coridorului urban industrial, cel mai avansat ca execuție. Primarul a răspuns că lucrările se finalizează conform graficelor și că nu dă răspunsuri decât la ”probleme interesante”.

    Refuzul primarul Cristian Matei de a explica Consiliului Local care e stadiul lucrărilor pe PMUD ascunde însă un adevăr mai cumplit. Toate proiectele, ce trebuiau terminate până la finalul acestui an, sunt drastic întârziate.

    239337788_931821464036705_452374290207845139_n
    Primarul Cristian Matei a declarat că răspunde doar la lucruri interesante iar repararea străzilor nu ar face parte dintre acestea

    Politică și Putere vă prezintă cifrele decontate pe lucrări de construcții și componenta de transport pentru fiecare proiect în parte. Proiectele de mobilitate urbană au două componente. Prima este cumpărarea de autobuze electrice iar valoarea acestor autobuze a fost divizată pe fiecare coridor urban, cu valori diferite. A doua componentă e de reparare a străzilor și modernizarea infrastrucutrii de transport. Astfel cifrele de mai jos includ componenta de reabilitare de străzi (construcții) și cea de cumpărare de autobuze (transport). Doar această ultimă componentă de proiect a fost realizată integral.

    Cifrele vorbesc de la sine. Proiectul Mobilității Urbane Durabile e compromis la Turda deoarece eficiența unei investiții vine și din rapiditatea cu care aceasta e finalizată.

    ”Modernizarea coridorului de mobilitate urbană integrată în zona centrală a municipiului Turda” , valoarea totală a proiectului este de 35.770.594,18 lei. S-au decontat 3.542.777 lei pentru construcții și 12.482.827 lei pentru transport (cumpărare autobuze). Data de începere a proiectului a fost 14.06.2018, perioada de implemntare este de 62 de luni, respectiv între data de 25.11.2016 și data 31.12.2021, aceasta cuprinzând și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semmnarea Contractului de finanțare

    ” Modernizarea coridorului de mobilitate urbană integrată în zona industrială a Municipiului Turda”, valoare totală a proiectului este de 25.110.602,64 lei. S-au decontat 10.253.770 lei pentru constructii și 3474782 pentru transport (cumpărarea de autobuze). Cei 10,25 milioane au fost plătiți în principal pentru str. 22 Decembrie 1989.

    Perioada de implementare a proiectului este de 62 de luni, începând cu data de 25.11.2016 până la 31.12.2021, aceasta cuprinzand si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de finantare.

    ”Modernizarea coridorului de mobilitate urbană integrată în zona de est a Municipiului Turda”, valoare proiect 45.133.721,06 lei, din care s-a decontat 2.815.628 lei constructii și 10.490.730 lei pentru transport (cumpărarea de autobuze).

    Perioada de implementare este de 62 de luni, respectiv între data de 25.11.2016 și data 31.12.2021, aceasta cuprinzând și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semmnarea contractului de finanțare

    ”Modernizarea coridorului de mobilitate urbană integrată în zona de vest a Municipiului Turda”, valoarea proiectului este de 40.417.364,09 lei,din care s-au decontat 5.586.176 lei pentru construcții și 12.330.237 pentru achiziția de autobuze.

    Perioada de implementare a proiectului este de 62 de luni, începând cu data de 25.11.2016 până la 31.12.2021, aceasta cuprinzand si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de finantare.

    Latest articles

    Giganții petrolieri influențează politicile energetice ale UE. Regulile de lobby trebuie schimbate, avertizează Transparency International

    Două rapoarte separate ale ONG-ului anticorupție Transparency International EU (TI EU) și campania Fossil...

    E.ON: Schimbarea centralei termice vechi cu una nouă, cu tehnologie de condensare, aduce o economie de până la 930 de lei pe an

    Centrala pe gaz este principala sursă de încălzire pentru 47% din locuințe; 25% dintre...

    Turda trebuie să-și modifice strategiile juridice în procesele civile cu cetățenii

    Potrivit unor documente cu caracter public transmise Curții de Conturi a României, municipiul Turda...

    Atacul asupra lui Trump: o tensiune politică reînviată

    foto: US GOP archive Statele Unite au fost recent zguduite de un atac care l-a...

    More like this

    Giganții petrolieri influențează politicile energetice ale UE. Regulile de lobby trebuie schimbate, avertizează Transparency International

    Două rapoarte separate ale ONG-ului anticorupție Transparency International EU (TI EU) și campania Fossil...

    E.ON: Schimbarea centralei termice vechi cu una nouă, cu tehnologie de condensare, aduce o economie de până la 930 de lei pe an

    Centrala pe gaz este principala sursă de încălzire pentru 47% din locuințe; 25% dintre...

    Turda trebuie să-și modifice strategiile juridice în procesele civile cu cetățenii

    Potrivit unor documente cu caracter public transmise Curții de Conturi a României, municipiul Turda...