Au reparat pasajul de cale ferată și nu mai poate trece trenul

0
218

Pasajul de cale ferată de pe str. 22 Decembrie 1989 din Turda a cărui reabilitare a costat circa 300.000 de lei a fost reparat cu o soluție temporară. Constructorii au montat o placă metalică prinsă în buloane.

Soluția tehnică provoacă însă noi probleme, acum trenul poate deraia.

Prima trecere de cale ferată de pe str. 22 Decembrie 1989 vine dinspre Câmpia Turzii și nu mai duce nicăieri. Pe proprietatea lor, Holcim România a eliminat liniile de cale ferată.

Se pune intrebarea de bun simț de ce autoritățile locale nu a cerut desființarea liniei ferate. Un răspuns e acela că era nevoie de acordul CFR SA. Un alt răspus e acela că dacă se desființa nu se mai puteau cheltui 300.000 de lei pentru reabilitare.

În urmă cu o săptămâna, șeful serviciului investiții din Primăria Turda discuta despre soluția tehnică de reparare a pasajului de cale ferată.

Pasajul de cale ferată traversează strada și a fost modernizat în 2020 cu sume record de 7503 lei pe metru liniar.

La scurt timp după reabilitare, plăcile de beton au început să crape. Explicația oficială e că distrugerea pasajului de cale ferată a avut loc din cauza autocamioanelor de tonaj greu de la Holcim care întorceau pe linia ferată. ”Șinele de la cele două linii de cale ferată nu sun paralele în interior ci oblice. Cum nu există dale speciale sub formă de trapez s-a turnat beton armat dar acesta nu a ținut”, a explicat un funcționar al Primărie Turda.

În urmă cu circa o săptămână, Ginel Călugăr, șeful serviciului investiții din Primăria Turda și reprezentanți ai constructorului și proiectanului au inspectat distrugerile de la pasajul de cale ferată.

După mai bine de o săptămână au apărut și reparațiile și soluția tehnică: au pus o placă de metal prinsă cu buloane. Problema e că placa de metal acoperă șinele de cale ferată. Nu că ar trece vreun tren pe acolo, dar reparația făcută poate face trenurile să deraieze.

În toată această poveste se pune o întrebare logică. Dacă ai reabilitat o line de cale ferată cu 225.000 de lei pe motiv că e importantă, de ce ai repara-o într-un mod în care trenurile nu mai pot circula. Iarăși, dacă prin repararea liniei ai anulat pur și simplu utilitatea acesteia, de ce nu ai putea renunța complet la o cale ferată ce face ca trenurile să deraieze.

LĂSAȚI UN MESAJ