Revoltă la o asociație de proprietari. ”Mucegaiul se întinde pe pereții insalubrii. Mirosul e de nesuportat”

0
313

Administratorul Asociației de Proprietari nr 42 de pe strada Libertății este acuzat de către o serie de locatari că tratează discriminatoriu lucrările de reparații ale condominiului, partea care constituie proprietate comună.

Problema este una cu un tipar cunoscut celor care stau la bloc. Reparațiile și modernizările încep la scara ”A” dar nu mai ajung sau nu mai au aceeași valoare când ajung la scara B.

La demisolul blocului cu ”Saramona”, așa cum e cunoscut imobilul în zonă, mucegaiul și mirosurile se întind pe unde apucă. Pe scara B, la demisol, o familie a zidit o cămară în care sunt depozitate lucruri colectate de pe afară. ”Adună de pe la gunoaie diverse lucruri”, explică o femeie din bloc. Cei de pe scară au cerut administratorului și președintelui să intervină, dar nu au avut succes. Disputa a izbucnit când cei de la scara vecină au anunțat că vor să modernizeze uscătoarele. ”Au spus că vor să schime ușile la uscătoare și evident, vor să înceapă tot cu scara A”, explică o locatară din bloc. Reparațiile se fac după un tipar pe care cei care locuiesc la bloc îl cunosc din experiență. Lucrările încep pe scara pe care stă administratorul, președintele sau cel mai vocal membru al asociației și se opresc sau nu mai au aceeași valoare când ajung la scara B.

Adminstratoarea blocului, Rodica Curta este acuzată că și-a majorat indemnizația fără hotărârea adunării generale și că a refuzat să planifice unitar reparațiile din condominiu.
Aceasta a precizat că legea permite atât separarea lucrărilor cât și a fondurilor bănești pe scări iar proprietarii de o scară au decis prioritățile.

Legea asociațiilor de proprietari, unul din actele normative nicicând respectate în România

Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor este un act normativ extrem de generos: are norme despre cum poate fi administrat un bloc de locuințe.

Spre exemplu, la începutul fiecărui an trebuie aprobat bugetul de venituri și cheltuieli al asociației. Dacă acest lucrur s-ar respecta, s-a elimina discuțiile interminabile de peste an că iarăși s-a cumpărat un bec în plus ori că iar se tunde iarba la bloc. Practic, fiecare activitate de întreținere și reparații trebuie planificată la începutul anului. Deasemenea, lucrările de modernizări trebuie aprobate de către adunarea generală cu 2/3 din votul membrilor iar indemnizațiile și orice cheltuieli pot fi aprobate de aceeași adunare generală.

LĂSAȚI UN MESAJ