USR Turda critică managementul companiilor publice: ”Cheltuie 997 de lei ca să câștige 1000”

0
Usr Turda Critic Managementul Companiilor Publice Cheltuie 997 De Lei Ca S C Tige 1000

Consilierii USR-Plus de la Turda au criticat astăzi managementul companiilor publice aflate în subordinea Consiliului Local și au susținut că nu există dovada vreunei performanțe manageriale serioase.

Reprezentanții în Consiliul Local ai USR-Plus au ridicat semne de întrebare în legătură cu eficiența companiilor publice.

Au fost luate în vizor societățile Domeniul Public SA și Salina Turda. Nici compania publică de transport nu a scăpat de remarcile consilierilor turdeni.

Consilierii USR au atras atenția asupra faptului că diferența dintre venituri și cheltuieli este una prea mică iar cheltuielile salariale cresc nejustificat de mult la companiile publice.

”Despre ce performanță vorbim când se cheltuie 1000 de lei ca să se producă 997 de lei? -s-a întrebat Gabriela Blăniță, consilier local USR-Plus (foto sus)

Intervențiile consilierilor USR-Plus au fost făcute în contextul aprobării de către Consiliul Local Turda a bugetelor de venituri și cheltuieli la companiile publice. În unele cazuri, precum cel de la Domniul Public s-au înregistrat creșteri ale indemnizațiilor de conducere iar în altele listele de investiții au fost insuficient explicate.

”Sunt cheltuieli totale de 997 lei la 1000 de lei venituri totale Unde e performanța?” s-a întrebat Gabriela Blăniță, consilier USR Plus cu privire la cifrele din bugetul de venituri și cheltuieli de la Domeniul Public SA . Gabriela Blăniță a cerut explicații cu privire la majorarea indemnizațiilor de conducere care cresc cu 13%. Practic 7 noi membri ai Consiliului de Administrației vor primi câte 1500 de lei pentru faptul că sunt administratori ai companiei publice. Conducerea Domeniului Public a susținut că e greu de făcut performanță în condițiile în care furnizorii cresc prețurilor. Nu s-a precizat însă cum e situația cu performanța legată de creșterea comenzilor și lucrărilor.

Transportul integral electric, care e electric doar pe jumătate

Consilierul USR-Plus, Andrei Suciu a certu conducerii companiei de transport să explice de ce în orașul cu transport 100% integral electric cheltuielile anuale cu motorina se ridcă la 700.000 de lei iar cele cu curentul electric la 800.000 de lei. Directorul SC Transport Urban Public a precizat că operatorul public de transport execută și servicii de transport pentru terțe persoane

În plus, pentru ca autobuzele să aibă autonomie mai mare încălzirea atobuzelor electrice se face cu motorină.

Logo5

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.